Naším cílem je přivést děti a mládež k hudbě a rozvinout v nich maximálně jejich muzikálnost tak, aby se mohli hudbě dál samostatně věnovat a dělala jim v jakékoliv podobě v jejich budoucím životě radost. Hlavními nástroji, jak tohoto cíle dosáhnout jsou individuální hodiny hry na hudební nástroje a především hra v žákovské kapele hrající hudbu v co nejširším žánrovém záběru.
Co dětem škola přinese?
- Děti a mládež s ohledem na jejich možnosti se v co nejkratší době naučí hrát především na dechové hudební nástroje, protože právě ty jsou pro zdraví a rozvoj mladého člověka nejvíce prospěšné.
- Získají znalosti problematiky hry na hudební nástroj spojené s praktickou dovedností a schopností orientovat se v hudbě všech žánrů.
- Zlepší si svůj vztah k hudbě a tradicím regionu.
- Prohloubí si svoje znalosti hudby a hudební nauky, které by měly být součástí všeobecného vzdělání každého moderního člověka.
- Zpřístupní jim kulturní svět.
- Umožní jim lépe využívat a trávit svůj volný čas.
- Motivuje k celoživotnímu učení a spolupráci.
- Utváří a rozvíjí klíčové kompetence, čímž kultivuje jejich osobnost po stránce umělecké.
Které klíčové kompetence umělecká škola rozvíjí především?
- Kompetence k umělecké komunikaci
Umění je jedinečným způsobem komunikace, při kterém člověk předává svou niternou představu skrz umělecké dílo. K tomu, aby tento proces byl úspěšný, je nezbytné dokázat „umělecký jazyk“ používat a zároveň mu rozumět.
- Kompetence osobnostně sociální
Umělecká výuka rozvíjí a kultivuje osobnost člověka k soustavnému sebezdokonalování a podporuje týmového ducha.
- Kompetence kulturní
Umělecká výuka směřuje žáka k poznání, že prostřednictvím umění je člověk schopen kultivovat svoje okolí, kterého je součástí.
Jak vedeme žáky k rozvoji klíčových kompetencí?
- Jdeme žákům příkladem ‐ vlastní uměleckou interpretací a dalším sebevzděláváním, chováním a vystupováním, adekvátním slovním vyjadřováním.
- Pomáháme žákům hledat jejich individuální názor na interpretaci díla a svou vlastní uměleckou realizaci, umožnímežákovi, aby se aktivně podílel na výběru studované látky.
- Hledáme u každého žáka pro něj nejvhodnější zdroj pozitivní motivace a objevujeme s ním cesty k postupnésamostatnosti, při zadávání úkolů bereme ohled na individuální možnosti a schopnosti žáka, ale také důslednědohlížíme na jejich plnění.
- Vedeme výuku v přátelské a tvůrčí atmosféře.
- Formujeme společná pravidla vzájemné spolupráce mezi žákem, rodičem a učitelem (domácí příprava, přítomnost rodičů v hodině apod.)
- Vytváříme pro žáky dostatek příležitostí začlenit se do hudebních těles, kde žáky vedeme k aktivní a přínosnéspolupráci s ostatními.
- Podporujeme zdravý rozvoj osobnosti žáka, připravujeme jej k interním a veřejným vystoupením, podporujeme jeho zdravé sebevědomí, úctu k výkonům a práci ostatních spolužáků, ochotu s nimi spolupracovat.
- Pořádáme kvalitní koncerty a různá vystoupení pro širokou veřejnost a podílíme na kulturním životě regionu.
- Zaznamenáváme a propagujeme nejvýraznější výkony a akce.
- Podporujeme vznik žákovských hudebních seskupení a vlastní uměleckou tvůrčí činnost žáků.
Podrobnější informace o naší škole naleznete ve školním vzdělávacím programu, který naleznete níže.
Podrobnější informace o organizaci výuky naleznete ve školním řádu, který je k dispozici níže.