ZUŠ Musicale

Přejít na obsah
Naším cílem je přivést děti a mládež k hudbě a rozvinout v nich maximálně jejich muzikálnost tak, aby se mohli hudbě dál samostatně věnovat a dělala jim v jakékoliv podobě v jejich budoucím životě radost. Hlavními nástroji, jak tohoto cíle dosáhnout jsou individuální hodiny hry na hudební nástroje a  především hra v žákovské kapele hrající hudbu v co nejširším žánrovém záběru.
Co dětem škola přinese?
  • Děti a mládež s ohledem na jejich možnosti se v co nejkratší době naučí hrát především na dechové hudební nástroje, protože právě ty jsou pro zdraví a rozvoj mladého člověka nejvíce prospěšné.
  • Získají znalosti problematiky hry na hudební nástroj spojené s praktickou dovedností a schopností orientovat se v hudbě všech žánrů.
  • Zlepší si svůj vztah k hudbě a tradicím regionu.
  • Prohloubí si svoje znalosti hudby a hudební nauky, které by měly být součástí všeobecného vzdělání každého moderního člověka.
  • Zpřístupní jim kulturní svět.
  • Umožní jim lépe využívat a trávit svůj volný čas.
  • Motivuje k celoživotnímu učení a spolupráci.
  • Utváří a rozvíjí klíčové kompetence, čímž kultivuje jejich osobnost po stránce umělecké.

Které klíčové kompetence umělecká škola rozvíjí především?
  • Kompetence k umělecké komunikaci
Umění je jedinečným způsobem komunikace, při kterém člověk předává svou niternou představu skrz umělecké dílo. K tomu, aby tento proces byl úspěšný, je nezbytné dokázat „umělecký jazyk“ používat a zároveň mu rozumět.
  • Kompetence osobnostně sociální
Umělecká výuka rozvíjí a kultivuje osobnost člověka k soustavnému sebezdokonalování a podporuje týmového ducha.
  • Kompetence kulturní
Umělecká výuka směřuje žáka k poznání, že prostřednictvím umění je člověk schopen kultivovat svoje okolí, kterého je součástí.

Jak vedeme žáky k rozvoji klíčových kompetencí?
  • Jdeme žákům příkladem ‐ vlastní uměleckou interpretací a dalším sebevzděláváním, chováním a vystupováním, adekvátním slovním vyjadřováním.
  • Pomáháme žákům hledat jejich individuální názor na interpretaci díla a svou vlastní uměleckou realizaci, umožnímežákovi, aby se aktivně podílel na výběru studované látky.
  • Hledáme u každého žáka pro něj nejvhodnější zdroj pozitivní motivace a objevujeme s ním cesty k postupnésamostatnosti, při zadávání úkolů bereme ohled na individuální možnosti a schopnosti žáka, ale také důslednědohlížíme na jejich plnění.
  • Vedeme výuku v přátelské a tvůrčí atmosféře.
  • Formujeme společná pravidla vzájemné spolupráce mezi žákem, rodičem a učitelem (domácí příprava, přítomnost rodičů v hodině apod.)
  • Vytváříme pro žáky dostatek příležitostí začlenit se do hudebních těles, kde žáky vedeme k aktivní a přínosnéspolupráci s ostatními.
  • Podporujeme zdravý rozvoj osobnosti žáka, připravujeme jej k interním a veřejným vystoupením, podporujeme jeho zdravé sebevědomí, úctu k výkonům a práci ostatních spolužáků, ochotu s nimi spolupracovat.
  • Pořádáme kvalitní koncerty a různá vystoupení pro širokou veřejnost a podílíme na kulturním životě regionu.
  • Zaznamenáváme a propagujeme nejvýraznější výkony a akce.
  • Podporujeme vznik žákovských hudebních seskupení a vlastní uměleckou tvůrčí činnost žáků.

Podrobnější informace o naší škole naleznete ve školním vzdělávacím programu, který naleznete níže.
Podrobnější informace o organizaci výuky naleznete ve školním řádu, který je k dispozici níže.
Návrat na obsah